در یک دهه اخیر، نیاز و علاقه مردم به خرید لباسهای راحتی رو به افزایش بوده است،
فاکتور هایی مثل:
علاقه به راحتی
محبوبیت لباسهای با کاربرد های متنوع
و افزایش دورکاری و کار کردن در خانه،
همگی باعث رشد محبوبیت لباس های راحتی شده اند.
2017
تعادل میان لباسهای راحتی و لباسهای out-door به تازگی در حال شکل گرفتن است و در فشن شو برند هایی مثل Hanro, ASceno و Lunya به این لاین هم توجه شده است.
2018
افزایش اهمیت آرامش و راحتی خانه
2019
با افزایش مفهوم کار در خانه و بیشتر شدن تعداد افرادی که از خانه به صورت دورکار، کار میکنند تقاضا برای استفاده از لباسهای راحتی خانگی بیشتر شده است.
#Pygamadressing به معنای لباس خانگی به لاینهای اصلی دنیای فشن اضافه شده است.
میل به خرید لباس خانگی با افزایش جستجوی کلماتی مثل "soft" و “cozy” به معنی نرم و راحتی نشان داده شده است.
که این آمار در آمریکا 109% و در بریتانیا 30% در فصل پاییز – زمستان سال 2018 به دست آمده است.
2020
با بیشتر شدن هشتگ ها در این زمینه مثل #stayhomestyle ، #twomilewear، #knittedset در زمان پاندمیک کرونا مسیر دنیای فشن در حال تغییر به نظر میرسد.
خرید شلوار گرمکن در بریتانیا 16% و در آمریکا 22% افزایش داشته است.
در دوران پس از کرونا هم این تغییر لایفاستایل و استقبال از #stayhomestyle در لاین لباسهای راحتی اثرگذار میماند و توجه به راحتی و کاربردی بودن در پارچه و مواد اولیه مورد نیاز این دسته بندی پوشاک مورد توجه خواهد بود.